Sult pulykaszarny svab burgonyaval.

Szeretjuk a pulykat, fove sutve,felvagottnak, barhogyan.
Tegnap pulykaszarnyat sutottem szep pirosra, ropogosra, melle svab krumplit. Hogy mitol svab? Azt en sem tudom . Igy tanultam egy baratnomtol ezert en is igy hivom.


Hozzavalok : 2 nagy pulykaszarny  megtisztitva, kette vagva.
Philadelphia fuszerkeverek , ami nem tudom , hogy kaphato-e mindenutt, van benne rozmaring, fokhagyma granulatum, pirospaprika , durva so, oregano, bazsalikom, so ,bors es chilipehely. Ezzel a fuszerkeverekkel jol be kell dorzsolni a hust. 1 ek olajon jol megpiritjuk a hus mindket olalat, majd tuzallo talba tesszuk befedjuk alufoliaval es 180c sutjuk. Kb 35 perc mulva levesszuk rola a foliat. En nem adtam hozza olajat egyaltanan sutes elott, az 1 ek olivaolajon kivul, amiben megpiritottam. keves vizet lehet tenni ala, en 1/2 poharnyit ontottem ala. Levesszuk a  foliat mikor a hus mar puhul, es tovabb sutjuk mig eleri a kivant szint. Sutes kozben tobbszor meglocsoljuk a szaftjaval.

A svab krumplihoz 6 nagyobb krumpli, szukseges, amit jol megmosunk, nem vagjuk le a hejat. Hosszabban kette vagjuk es egy tepsibe tesszuk. A megvagott reszt megszorjuk soval es allni ahgyjuk amit a krumpli tetejen a sotol es a krumpli nedvesseegtol vizcseppek keletkeznek. Ekkor vigyazva, hogy a sos viz ne csorogjon le rola, sutobe tesszuk 180c-ra es pirosra sutjuk. A vegere a teteje szepen felpuposodik alatta kis urezs zseb keletkezik. Kiveve a sutobol bevagjuk a krumplit es fuszeres vajat teszunk a vagasba . 
Jo etvagyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések