Toltott padlizsan csonakok.

Toltott padlizsan csonakok...


Tegnapi menunk volt, evek ota nem keszitettem, most kicsit csavartam is rajta maskepp keszult mint szoktam.
   A ferjem nem nagyon szereti a paradicsomos eteleket,  a spaghettin, pizzan es lasagnan kivul, ezert  nem is voltam biztos benne , hogy eszik-e belole. Azert biztam benne, mert  nagyon finomra sikeredett es nem uszott a paradicsomban. A noi hetedik erzek most is bevalt, mert nagyon jo etvaggyal fogyasztotta :)






Hozzavalok :( 3 szemelyre )


3 kozepes meretu padlizsan  (olyan 15-17 cm hosszuak kb)
400-500 gr daralt hus,  (ki milyet szeret (ez most sertescombbol keszult es zsirosabb marhahusbol)
1 nagy hagyma
1 ek fokhagyma lereszelve 
oregano 1 ek ( friss vagy szaraz, kinek milyen van otthon)
1 kicsi paradicsomkonzerv ami fel van vagva vagy puresitve. (nem suritett paradicsom)
1/2 pohar husleves, vagy zoldseg leves.
so es bors
par zellerevel (elhagyhato)
2-4 ek olivaolaj. 
1/4 kk piros paprika
1/4 kk chilipehely
minden padlizsanra 1 ek reszelt sajt.


Elkeszitese :


 a hagymat aprora vagjuk 
a 2-3 cikk fokhagymat lereszeljuk 1 ek mennyisegre lesz szuksegunk.
A padlizsanokat kette vagjuk, kivajjuk a  kozepet, kb 1 cm szeles keretet hagyva a szeleken. A kivajt padlizsan hust nem dobjuk el,hanem felretesszuk.
   Miutan a padlizsanokat kivajtuk, a kivajt reszt felvagjuk kisebb darabokra, es 1 ek olivaolajon at dinszteljuk, hozzadva a hagymat is. Sozzuk kicsit. Mikor megpuhult a padlizsanhus, levesszuk a  tuzrol es felretesszuk. A daralt hushoz hozzadjuk, a fokhagymat, oreganot, , en friss oreganot hasznaltam, ugyhogy azt aprora vagva tettem a hushoz, Hozzaadtam a pirospaprikat es chilipelyhet, majd a megdinsztelt padlizsant es hagymat, Jol osszekevertem soztam es frissen orolt borssal fuszereztem.


A kettevagott kivajt padlizsanokat megtoltottem a fuszerezett hussal es egy  melyebb tepsibe helyeztem, tuzallo tal is tokeletes. Az 1 doboz paradicsomot es a huslevet osszekevertem, 3 evokanal olivaolajat is tettem bele, es a padlizsanok ala ontottem, majd minden padlizsant kicsit meglocsoltam a paradicsomos level.


  A paradicsomos lebe szortam par zeller levelet es par oreganolevelet, de inkabb csak azert hogy egy kis zold is legyen benne. Viszont a szafton erezni lehet majd a zeller es oregano izet ;)
  Alufoliat tettem ra es 180c sutoben sutottem mig a padlizsanok meg nem puhultak, mire a padlizsan puha a hus is  tokeletes lesz.  Mig sult, per alkalmmal kivettem es meglocsoltam a paradicsomos szafttal. Mikor mar puha volt a padlizsan kivettem a sutobol megszortam sajttal es visszatettem meg par percre mig a sajt szepen raolvadt.

 ( A sajt elhagyhato, anelkul is nagyon finom lesz) Kurkumas rizzsel talaltam. Jo etvagyat!


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések