Marhasult


 December 26. van. Edesanyam szuletesnapja, sajnos messze vagyok tole , igy felkoszonteni sem tudom. De ez a recept legyen a karacsonyi ajandek es a koszonet amiert ilyen embert nevelt belolem es atadta nekem a szeretetet az izek irant es minden irant ami szep. Karacsonyra tobb mas mellett marhasultet is keszitettem. Igy egy darabban meg soha nem sutottem marsahust, nalunk inkabb steak formajaban szokott vacsora vendeg lenni :)
  Vettem egy 1.500 gr 6 szamu hust (nalunk szamozva vannak a husok, a 6 szamu az a nyakresz ) falcs filenek is nevezik, mert a formaja hasonlit a vesepecsenyere, persze tavolrol sem olyan puha es nem lesz kesz pillanatok alatt. Viszont egy csodalatos , izletes hust kapunk a vegen, amit nagyszeruen lehet szeletelni barmilyen vekonyra szeretnenk.Az elokeszuleteket elotte nap kezdjuk el, vagyis  a paclevet. 



 Hozzavalok a paclehez :

1 ek mustar,
3-4 cikk fokhagyma
1 ek datolya mez (ha ninc sakkor rendes mez)
1 ek szemes bors en szines borsot hasznaltam
1/2 pohar olivaolaj
feherborecet, 1/4 pohar (aki nem szereti tegyen kicsit kevesebbet de fozes kozben ugyis elparolog az ecet)
baberlevel 3-4 db.
durva so.

A pacle hozzavaloit jol elkeverjuk es bekenjuk vele a hust  amit elotte  megsozunk  durva szemu soval .Keskeny es magas fedeles dobozba tesszuk hust, hogy a pacle minel jobban erje. Amit nem tudunk rakenni azt raontjuk. Hutobe tesszuk masnapig, neha kivesszuk es megforditjuk benne a hust.

A hushoz : egy 1,500 gr  marhahus ,szinhus, lehetoleg szep formaju.


A korethez : Amilyen zoldseget szeretunk felbevagva,  nalunk volt fokhagyma egy fej, cikkekre szedve, de a kulso hejat nem szedtem le csak megmostam, Hagyma negyedekbe vagva lila es feher is, ha van salotta hagyma az meg jobb, mehet hozza porehagyma is, repa   nagy darabokra vagva egy kozepes repat 2-3 db vagjunk.


Elkeszitese :
 Sutopapirt helyezunk egy tepsibe, beletesszuk a zoldsegeket. A hust a paclebol kivesszuk, leitatjuk rola a paclevet, es egy serpenyoben nagyon keves forro olajon mindket reszet kergesitjuk. A pacle egy reszet raontjuk a zoldsegekre amiket mar a tepsibe helyeztunk, es osszekeverjuk vele. Aztan a zoldsegekre helyezzuk a hust amit elotte a serpenyoben kergesitettunk par perc alatt. Raontjuk a husra a fennmaradt paclevet. En egy 1/2 pohar huslevet is ontottem meg ala. Lefedem alufoliaval, es 180c  addig sutom mig a hus megpuhul. 20 percenkent kivettem es meglocsoltam a szafttal. Ha ugy erezzuk keves a szaft akkor ontsunk meg hozza egy kis huslevet. Mikor megpuhult a husunk levesszuk rola az alufoliat es kicsit megpiritjuk, nem kell nagyon mert kiszarad . A  hust es zoldsegeket kivesszuk a tepsibol. A megmaradt szaftot atszurjuk egy kis edenybe, es kicsi langon addig fozzuk mig kb  felenel kevesebb marad belole. Ekkor hozzaadunk kb 20 gr vajat, es tovabb fozzuk lassu tuzon mig be nem surusodik. Durvan orolt borsot szorunk bele. A szoszt talalaskor ontjuk a husra.  Nalunk krumpli pure is volt a zoldsegek melle. Jo etvagyat! 

 





Megjegyzések

  1. Szia! Köszönöm szépen a receptet, meg fogom csinálni. Végülis a bárányt úgy csináltam, hogy sóval, borssal, sok fokhagymával, vöröshagymával, és rozmaringgal fűszereztem. Mindenkinek izlett, ami megmaradt, abból kaszinótojást készítettem. Én még nem kóstoltam meg, de az egyik fiam azt mondja nagyon finom. A Te receptedet is ki fogom próbálni. Szép napot és jó főzést.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszönöm szépen a receptet, meg fogom csinálni. Végülis a bárányt úgy csináltam, hogy sóval, borssal, sok fokhagymával, vöröshagymával, és rozmaringgal fűszereztem. Mindenkinek izlett, ami megmaradt, abból kaszinótojást készítettem. Én még nem kóstoltam meg, de az egyik fiam azt mondja nagyon finom. A Te receptedet is ki fogom próbálni. Szép napot és jó főzést.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések