Pita

Legtobbszor pitat veszunk nem kenyeret,  nagyszeruen meg lehet tomni minden foldi joval, nem esik ki belole, es szeretjuk is. Nagyon sok receptet kiprobaltam ,eddig ez a recept nyerte el a tetszesemet. Konnyu finom a tesztaja, szepen megduzzadnak sutes kozben. Biztos nem az utolso amit kiprobaltam, mert mindig keresem a tokeleteset es probalkozni jo ;) 


Hozzavalok :

1 kg sima liszt
2 es 1/4 pohar langyos viz meropoharral merve (kb 500 ml )
1 ek poreleszto (en 50 gr frisset hasznaltam)
1 ek so
1-2 ek olivaolaj
1,5 ek cukor.

Elkeszitese :

A keverotalban elkeverunk 1 pohar langyos vizet a cukrot es az elesztot. Mikor mar habzik , akkor hozzaadjuk a tobbi hozzavalot, a sot legutoljara tesszuk bele. A vizet is aprankent ontsuk a tesztahoz, mert liszttol fugg, mennyit vesz fel. A teszta inkabb puha kell legyen mint kemeny, sot enyhen ragacsos. Letakarjuk es duplajara kelesztjuk.  A konyhapultra boritjuk es finoman kinyomjuk belole  a levegot. Lisztes kezzel kb teniszlabda meretu darabokat szakitunk a tesztabol, szep kis labdakat formalunk belole, es letakarjuk. Mig a tesztank pihen az asztalra teszunk tepsi meretu sutopapirokat,arra fogjuk ratenni a pitakat, bar en nem tepsin sutottem hanem a racson, de a meret ugyanakkora mint a tepsi. 4 darab fert ra minden sutopapirra . Kb 5 percig pihentetjuk a tesztat, majd kezdjuk kinyujtani oket. Ha szukseges akkor enyhen lisztezzuk meg a munkapultot, en a kezem liszteztem meg es kicsit megkentem vele a tesztat ez eleg is volt neki. Mindig azzal kezdjuk, amit legeloszor formaltunk meg. Kb 13-14 cm atmerojure nyujtjuk es nagyon finoman inkabb a szeleit megfogva, vagy a tenyerunkre csusztatva, attesszuk a sutopapirra.
 Nekem 18 db lett, ha jol emlekszem.  Kivesszuk a racsot a sutobol .A sutot elomelegitjuk 220c az aljaba teszunk egy kis vizet,  vagy bedobunk par jegkockat. En also felso sutessel es legkeveressel dolgoztam. Ahogy a suto elerte a kivant homersekletet, az elso negy pitat amit sutopapirra helyeztem , rahuztam a racsra es betettem a sutobe, kb a kozepere.  1 perc mulva szepen felfuvodtak, akkor kihuztam a racsot es megforditottam oket. meg kb 30-40 mp hagytam meg a  sutoben aztan kivettem. De, mivel a szine meg kis sapadt volt es en nem szeretem a sapadt szineket, bedobtam mind a 4 pitat a suto aljaba, minden oldalan 3-4 mp es igy kaptak egy kis szint is, es meg egy plusz finom izt. 
Minden megsult pitat beteszunk egy nagy edenybe es letakarjuk egy konyharuhaval, hogy ne szaradjanak ki.  Miutan minden pitat megsutottunk es ki is hultek,  szepen be lehet tenni oket adagokban zippes zacskoba, es be a fagyasztoba. Mikor enni szeretnenk csak elovesszuk es mikroban, vagy aki nem hasznal mikrot sutoben, pillanatok alatt friss pitat varazsol maganak. De lehet csak egyszeruen a konyhapulton hagyni, es hamar kienged. Jo etvagyat es probaljatok ki, nekem sikerelmeny volt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések