Halleves (nem halaszle) sok zoldseggel.

Ritkan irok a blogba viszont remelem, hogy mikor irok, akkor erdekeset sokak szamara. Nem szeretem a halaszlevet. Soha nem is szerettem.Viszont imadom a halat, minden formaban. Napok ota foglalkoztat a gondolat,egy hallevest kesziteni, de meg soha nem csinaltam. Megneztem tobb nemzet halleves receptjet, nem igazan ragadta meg egyik sem a fantaziam , ezert elkeszitettem az en sajat hallevesem, olyan hozzavalokkal amit szeretunk. A vegeredmeny egy igazan csodalatos leves lett, sokszinu, csipos, es vegtelenul finom. Szep volt a szemnek is, hiszen a szemunkkel; eszunk eloszor. Legalabbis mi :)  A minap a szupermerketben setalva egy szep nagy lazacfejen akadt meg a szemem. Bar meg soha nem vettem lazacfejet, tudtam hogy egy jo hallavesbe elengedhetetlen . Megvettem es betettem a fagyasztoba, varva az ihletet :)) Aztan masnap elovettem egy szep szurke marnat a fagyasztobol, amit mult heten vettunk frissen. Kifileztem.  Mostmar a recept kovetkezik, fogadjatok szeretettel :)



Hozzavalok :

1 lazacfej (ha nincs akkor barmilyen mas csontos halresz)
1 egesz hal (kb 600-700 gr)  amit kifilezunk+ egy szelet lazac kb 200-300 gr.
2+1 repa repa kettevagva, majd minden felet 3 reszre vagunk es szeleteljuk. A + 1 repat csak megtisztitjuk.
1 kisebb karalabe kb ugyanolyan mereture szeletelni mint a repat.
1/2 kaliforniai paprika kicsi kockakra vagva
1/2 zellergumo aprora vagva vagy a nagylyuku reszelon lereszelve
1 krumpli  kicsi kockakra vagva
kb 1 marek lilakaposzta  ugyanolyan mereture vagni mint a tobbi zoldseget
2-3 zellerszal szeletelve
 1-2 ek zoldpetrezselyemlevel
1-2 ek korianderlevel
 1 ek friss oreganolevel
 par szal thai bazsalikom (ha nincs , akkor kihagyjuk)
1 egesz hagyma
1/2 porehagyma szeletelve
 2 cikk fokhagyma
3 baberlevel
1 chilipaprika szeletelve vagy 1 kk chilipehely
1 erett paradicsom 
2 ek paradicsompure+1 kicsi doboz konzervparadicsom aprora vagva(en a paszirozottat vettem).
2 ek olivaolaj
so es bors.

Elkeszitese :

A lazacfejet jol megmossuk , megtisztitjuk. Az egesz halat kifilezzuk , a husat  falatnyi kockakra vagjuk es felretesszuk. A megmaradt halfejet es a halgerincet a lazacfejjel egyutt betesszuk egy fazekba, amibe beleteszunk egy egesz voroshagymat megmosva, 1 egesz repat megtisztitva a baberlevelet a 2-3 cikk fokhagymat egeszben es az egesz paradicsomot. Sot es borsot izles szerint. Tehetunk bele egy kis zellerlevelet is.Ontunk ra kb 2-3 l vizet. Lassu tuzon fozzuk es leszedjuk  fozes soran keletkezett habot mint a huslevesrol. Mikor megfott a hus a halfejen, akkor kivesszuk a levebol  es egy deszkara tesszuk. A lazacfejen jo sok hus van,   leszedjuk rola  . Ha a halgerincen is maradt meg hus akkor azt is leszedjuk es egy talkaba tesszuk. Megeszszer atnezzuk ne legeyn szalka benne.
   A levet atszurjuk a paradicsomot meg a fokhagymat is jol kinyomkodjuk, hogy ne veszitsuk el az aromakat. A hagymat es az 1 db fott repat kidobjuk, vagy akia karja a levesbe szeletlheti.
  A felszeletelt porehagymat a repaval, zellerrel, zellerszalakkal egyutt megdinszteljuk a 2 ek olivaolajon es beletesszuk a leszurt hallebe.  Kb 6-7 perc utan beletesszuk a karalebet, a kaposztat es a krumplit. 10 perc elteltevel mar majdnem minden zoldsegunk megpuhult, de meg szep tartasa van. Most tesszuk bele a suritett paradicsomot amit elkeverunk egy kis levessel es a paradicsomkonzervet is. Amint felfo  beletesszuk a felszeletelt halfilenket , a friss oreganoleveleket amit elozoleg finomra vagtunk es a szeletelt chilipaprikat vagy 1 kk chilipelyhet.
  Meg fozzuk 4-5 percet, izles szerint egy kis citromlevet facsArunk bele es levesszuk a tuzrol. En 1 kk kukoricaliszttel suritettem, nem lett tole suru csak szep selymes :) Mikor mar levettuk a tuzrol megszorjuk a finomra vagott zold levelekkel.Jo etvagyat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések